11-06-08

023/ The Art of Firework

Sinds drie weken maken we quasi 24/7 vuurwerk op kantoor. Begrijp me niet niet verkeerd, we spelen niet met paffertjes of met de plastisch gedoopte sterreschijters. We bereiden een vuurwerk voor dat het midden houdt tussen "le Quatorze Juillet" en de naderende opening van de Spelen in Beijing.

Het bijzondere aan vuurwerk is dat het altijd ongeveer twintig minuten duurt, ongeacht de grootte of de impact van het gebeuren. De beste vuurwerken worden gekentekend door een onvergetelijke apotheose, die enkel kan worden bekomen door een onmetelijke voorbereiding die met een chirurgische precisie gebeurt. Als je een vuurwerk organiseert heb je maar één kans om het publiek te overtuigen.

Schoonheidsproducten hebben een relatief hoge subjectieve component. Je ziet iets nieuws, je houdt ervan of je houdt er niet van. Het is dus essentieel dat je voor je lancering alle ogen een seconde doet schitteren.  In een mondiaal bedrijf is de eerste stap de wereldwijde managers overtuigen van het potentieel van je project. Hiervoor heb je één kans, enkele minuten om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen: the Annual Worldwide Conference. Alle producten die in 2009 en 2010 het mooie weer zullen uitmaken (of roemloos tenonder zullen gaan) in de beauty industrie worden op één dag gepresenteerd aan een vijfhonderd koppige finne fleur van ons bedrijf.

Het is ook hét moment van perfectie, waar je herbevestigt waarom je wereldleider bent in een domein dat gedreven wordt door een fusie van technologie, dromen, mythe en esthetiek. Alles moet op D-Day dan ook foutloos gaan. Dus zoals de Bengalen in het begin van de jaartelling bereiden we ons vuurwerk (onze presentaties) voor met een zorg vergelijkbaar met die van Rembrandt tijdens de creatie van Nachtwacht.

Geholpen door een klein leger grafic designers, filmediteurs, coaches voor lichaamstaal, coaches voor de Engelse taal, licht&geluid-ingenieurs, retoucheurs wordt het begrip "oog voor detail" dagelijks geherdefinieerd. Alle woorden gewikt, alle kleuren gewogen. Faire, et defaire pour mieux refaire.

 Voor buitenstaanders is deze theatraliteit moeilijk te begrijpen (aangezien het mijn eerste keer is, heb ik ook op verschillende momenten het nut van een anderhalf uur durende discussie over de lettergrootte van een woord in vraag gesteld). Maar iedereen herinnert zich nog de magie van een prachtig zomers vuurwerk, zonder stil te staan bij de Chinese vakman die aan de basis lag van dat evenzo korte als intense moment waarop je gedachten even gewichtloos zijn. En vandaag ben ik die Chinees.

Palisly Youls

woutel

 Ps. Een digitale ruiker speciaal voor jouw verjaardag Djoebrke!! Tot gauw x

vuurwerk(4)

01:05 Gepost door Wouter* | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Bwah zo moeilijk is dat allemaal niet te begrijpen, ik hou wel van wat over the top show op zijn tijd :)
Wat betreft Werchter; heb me een paar dagen proberen in te houden, maar nu moet het er toch uit: èèhèèecht???

Gepost door: Nina | 11-06-08

De commentaren zijn gesloten.